|
Witam!
Na początek parę słów wstępu:
-
Poradnika fizycznie nie jestem w stanie od razu napisać od początku do końca,
więc będzie sie on ukazywał sukcesywnie, zaczynając od rzeczy najprostszych.
-
Jeśli jesteś raczej osobą niecierpliwą to od razu możesz sobie ten kurs podarować...
Robienie map do Unreal-a zajmuje naprawdę tony czasu, a początki są raczej trudne, wiem to sam po sobie...
-
Unreal Editor-a jest już kilka wersji, ale biorąc pod uwagę, że się bardzo nie różnią, będę pisał
ten poradnik jak do jednej wersji, a wszelkie rozbieżności między nimi będę opisywał w trakcie lekcji.
- Chciałbym też dodać, że profesjonalistą nie jestem i wszystkich możliwości edytora nie znam.
Sam się jeszcze uczę. Jednak mimo to moja wiedza pozwala na stworzenie w pełni grywalnej mapy.
Aby zacząć swoją zabawę z Unreal Editor-em, trzeba go mieć :)
Spokojnie, jeśli masz jakąś część Unreal-a to i UED też posiadasz. Znajduje się on w katalogu "system" w katalogu gry pod nazwą "UnrealEd.exe". Czyli przykładowa ścieżka dostępu to "c:/gry/ut2003/system/unrealed.exe"
Przed rozpoczęciem pracy, upewnij się, że masz zainstalowane wszystkie łaty (patche) do tej części Unreal-a, do której chcesz tworzyć mapki. Jest to bardzo ważne, gdyż bez nich może się pojawić wiele problemów z pracą z UED.
Trzeba też wziąść pod uwagę, iż praca z UED pochłania sporo zasobów pamięci naszego komputera, dlatego jeśli chcesz pracować z UED wyłącz wcześniej wszystkie programy, a już super będzie jak się kompa zresetuje, przed rozpoczęciem zabawy.
Uwaga!!!
W przypadku UT 2003 i UT 2004, aby włączyć UED jest wymagane ustawienie pulpitu w 32 bitowej palecie barw.
Inaczej program nie uruchomi się.
Jeśli chcesz zacząć robić mapę to musisz wiedzieć, jak będzie ona wyglądać, trzeba mieć jakiś pomysł, choćby bardzo ogólny, ale samo wyobrażenie o zarysie mapy musi być. Ja osobiście wpadam na pomysły na mapy w wielu najróżniejszych miejscach. Czasem chodząc po prostu po ulicy przyglądam się budynkom, jak są zbudowane, jak mają zrobione okna, w pomieszczeniach przyglądam się jak są zrobione wszelkie drzwi, okna, schody, jak są ozdobione. Może to brzmieć bardzo śmiesznie, ale wierzcie mi - pomaga. Koncepty można też brać z innych gier. Jeśli podoba nam się jakaś lokacja, to czemu nie zrobić jej samemu dodając coś od siebie? Dobrze jest też czasem odpalić samego Unreal-a na jakiejś ciekawej mapce, bez botów i pochodzić po niej i się poprzyglądać, jak są zrobione wszelkie detale. Można się przy tym nieźle zdziwić, jak prosto są niektóre rzeczy wykonane.
Za parę dni pojawią się pierwsze lekcje.
-------------------------------------- Autor: LordGargu Aktualizacja: 05·12·2003 - 18:01
: DRUKUJ
|
|