f·p·p · p·r·o·d·u·c·t·i·o·n·s   GRY | SERWERY GIER | BANNERY
 



 
 
 





  f·p·p · u·n·r·e·a·l | Broń

Unreal Tournament

Broń

To co odróżniało Unreal Tournament od innych gier tego typu to dość oryginalne podejście do broni. Oto jakie modele możemy spotkać:






Translocator
Przyrząd służący do teleportowania. Pierwszy tryb wystrzeliwuje specjalny krążek, natomiast drugi teleportuje nas w miejsce gdzie krążek upadł. Gdy teleportujemy się w miejsce gdzie stoi wróg możemy go rozerwać.
Enforcer
Primary: 25 HP
Alternative: 25 HP

Pistolet półautomatyczny. Często niedoceniany ale należy pamiętać, że 25 HP obrażen na trafienie z uwagi na charakter instant hit broni, nie jest czymś co można zlekceważyć. Wszakże już cztery trafienia pozwalają na zabicie przeciwnika bez zbroji lub dodatkowej energii. Alternatywny tryb zwieksza szybkostrzelność broni jednakże obniża celność do takiego poziomu, że używanie go mija się z jakim kolwiek celem. Warto też zwrócić uwage, iż po zebraniu drugiego Enforcera nasza siła ognia podwaja się. Taka siła z taką szybkostrzelnościa i celnością pozwala Double Enforcerowi być ekonomicznym zamiennikiem Miniguna i daje tym samym możliwość obronienia się przed każdym przeciwnikiem.
Biorifle
Primary: 60 HP
Alternative (załadowane): 481.5 HP

Ta broń z koleji strzela zielonymi jak się potocznie mówi "glutami". Strasznie niedoceniane przez osoby nie mające doglębnego styku z grą, "Bio" w rzeczywistości jest najpotężniejszą bronia w UT pod względem zadawanych obrażen. O zbalansowanie tej broni zadbały dwie wady - mały zasięg i prędkość lotu pocisków. W doświadczonych rękach jest to broń niebezpieczna. Jej charakter także sprawił, że stała się bronią taktyczna - wspaniale można nią zaspamowywać cale przejscia i korytarze. Prawdziwą siłą jest tryb alternatywny... wielki zbiorczy "glut" jest w stanie zabić każdego, niezależnie od jego poziomu zdrowia i pancerza. Trzeba pamiętać, iż nawet jeżeli zabijemy przy okazji siebie (duży splash damage) to zabicie przeciwnika kontrolującego armory daje nam szanse na ponowne nawiązanie walki i odebranie mu kontroli.
Impact Hammer
Primary (załadowane): 135 HP
Alternative: 30 HP

Powszechnie nazywany "młotkiem" lub "pompką". Typowa bron kontaktowa ale nie tylko. Podstawowy tryb po załadowaniu jest w stanie zabic przeciwnika po respawnie. Drugi tryb teoretycznie ma służyć do odbijania niektórych pocisków (pierwowzór ShieldGuna)... teoretycznie ponieważ jest to ekstremalnie trudne i w praktycznej walce bezużyteczne. Impact posiada także ciekawą cechę - pozwala się odbijać od powierzchni. Dzięki temu możemy się szybko i latwo dostać do różnych miejsc czy przedmiotów, zaś w trybie CTF szybko przemieszczać z flagą.
ASMD Shockrifle
Primary: 60 HP
Alternative: 82.5 HP
Combo: 247.5 HP

Najbardziej uniwersalna broń gry, jednoczesnie jej znak firmowy. Postawowy tryb strzału to promien natychmiast trafiający w cel, jest on tym samym dobra alternatywą dla snajperki (pozbawiony jednak mnożnika siły w postaci HeadShota). Natomiast nieco silniejsza alternatywna kulka pozwala obronić się (spamem) na małym dystansie. Jednak to wciąż zdecydowanie zamało by wytłumaczyć legendę tej broni. Otóż gdy wystrzelimy kulke możemy ją zdetonować poprzez trafienie ją promieniem i tym samym zadać spore obrażenia. Oczywiście robiąc combo należy być cały czas w ruchu, gdyż najlepszą obroną przed kombem jest zabicie przeciwnika snajperką zanim zdąży on je wykonać. Jakoże combo posiada splash damage oraz wymaga chwili na wykonanie, polega na precyzji gracza (comba w ruchu podczas walki bezpośredniej), jak i przewidywania (combo w miejsce, w którym przeciwnik się pojawi).
Pulse Gun
Primary: 30 HP
Alternative: 10.8 HP

Pierwszy tryb wystrzeliwuje kulki energii, które jednak ze względu na swoją prędkość bardziej nadają się do spamu niż walki bezpośredniej. Tym samym podstawą użycia tej broni staje się drugi tryb broni, dzięki któremu zawdzięcza ona swoją ksywkę "spawarka". Stały promień o organiczonym zasięgu jest podzielony na 10 segmentów, każdy z nich przy kontakcie z postacią zadaje 10.8 HP obrażen. Logicznym się więc staje, że jeżeli szybko będziemy zmieniac segmenty, które mają kontakt z przeciwnikiem to jesteśmy w stanie zadać naprawdę dewastującą porcję obrażeń. W walce więc dochodzi do tego, że gdy przeciwnik nas "spawa" staramy się nie tylko uwolnić z jego promienia ale także utrzymać stałą odległość gdy mamy z nim kontakt - czego w praktyce nikt swiadomie nie robi.
Minigun
Primary: 15-22.5 HP
Alternative: 15-22.5 HP

Karabin maszynowy Gatlinga, żre wspólną amunicje enforcera, a jego tryby różnią się rozrzutem i szybkostrzelnością. Pierwszy tryb jest praktycznie bezużyteczny... może jedynie jezeli mamy dobra celność, przeciwnik daleko od nas mało życia, a my mało amunicji. Za to drugi tryb to podstawa w walce na praktycznie każdy dystans. Teoretycznie ta broń jest w stanie zabić każdego w przeciągu 1-2 sekund (maksymalny możliwy DMG na sekunde to 281 HP!). Niestety ta wspaniała broń razem ze spawarką jest często niesłusznie osłabiana na serverach poprzez modyfikacje TIW oraz PureStats, które zmniejszają zaliczanie trafień broni oraz zmniejszają bezpośrednio siłe trafienia z "Mini".
Flak Cannon
Primary: 192 HP
Alternative: 225 HP

Działko strzelające ostrymi szrapnelami. Tego typu odłamkowe działa sięgają swoją historia broni przeciwlotniczych (ale nie tylko) zarówno stacjonarnych jak i montowanych na samolotach (np. Stukasach). Każdy z 8 szrapneli zadaje słuszne obrażenia 24 HP i pozwala zabić przećiwnika z podstawowym armorem już za pierwszym strzałem. W dodatku szrapnele te dosyć mocno odbijają się od powierzchni pozwalając na precyzyjne trafienia z wykorzystaniem przeszkody, bądz też najzwyklejszy spam. Drugi tryb jest nieco bardziej skomplikowany. Wystrzelony jest granat powszechnie nazywany "kulką", który oprócz eksplozji wyrzuca pięć skierowanych do przodu szrapneli. To właśnie fakt ich ukierunkowania i nadania sporej prędkości jest w sprawnych rękach niezwykle przydatny. Legendą już się stała uśmiechnięta twarz zdobiąca przednia część granatu :) .
Rocket Launcher
Primary: 112.5 HP
Alternative: 120 HP

Nie ma gry FPP bez wyrzutni rakiet. Nowy "stick of the six fires" jak nazywali oryginalnego 8balla Nali, powraca w UT. Pierwszy tryb wystrzeliwuje rakiete, drugi odbijający się granat. Co jednak najważniejsze oba pociski można załadować (złośliwa nazwa "Cyk, Cyk, Bum") do łącznie 6! co nie pozostawia przeciwnikowi szans na przeżycie przy bezpośrednim kontakcie. Oczywiście nic za darmo - ładowanie ma swoje wady, chwilę trwa oraz jest słyszalne z daleka. O ile granaty można wystrzelić tylko w kupie, to zaladowane rakiety możemy wystrzelic na dwa sposoby. Standardowo lecą wachlarzem pięciu plus jedna nieco za centralną, jednak jeżeli podczas ładowania naciśniemy alternative fire nasze rakiety polecą zwarte. Takie sześcio-paki mają swoje zalety i wady - wszystko zależne od sytuacji. Warto także wspomnieć, że gdy przytrzymamy chwile celownik w okolicach przeciwnika zmieni on formę i wystrzelona wtedy rakieta (lub rakiety jeżeli zaladujemy wciąż utrzymując namiar) poleci śledząc przeciwnika.
Ripper
Primary: 45 HP
Alternative: 52 HP
HeadShot: 157 HP

Następca Unrealowego Razora, wystrzeliwuje okragle ostrza nazywane ze względu na swój kształt "talerzami". Odbijają się one od powierzchni aż 6 razy, dzięki czemu nadaja się do zabicia przeciwnika nie będącego w zasięgu broni instant hit ani nawet splasha wybuchowych. Należy też pamiętać o tym, że bron posiada Head Shota i tym samym moze zadac sporo obrażen. Z obu tych powodów broń doskonale nadaje się do spamu. Strzelając drugim trybem dysponujemy mniejszą szybkostrzelnościa, a "talerze" zamiast się odbijac, wybuchają. Posiadając w tym trybie zasięg splash damage plasujący się pomiędzy kulka flacka, a granatem wyrzutni rakiet, biorąc w dodatku pod uwage wiekszą od nich szybkostrzelność jest to broń calkiem groźna. Mimo zdecydowanie mniejszych obrażen od swoich konkurentów, nadal 2 bezpośrednie trafienia wystarczają na zabicie przeciwnika bez armora. Zaś duży knockback pozwala utrudnic przeciwnikowi unikania kolejnych trafień bądz też powstrzymać go podczas własnej ucieczki.
Sniper Rifle
Primary: 67.5 HP
HeadShot: 150 HP

Typowy karabin snajperski. Duża siła, 100% dokładność oraz spora szybkostrzelność to atuty nie do pogardzenia. Mimo specjalizowania w walce na dystans, nawet w walce bezpośredniej z bliska jest bardzo groźny. Pod przyciskiem alternatywnego trybu znajduje się powiększenie. Jedni gracze korzystaja z malego zoomu prawie zawsze, inni nie używają go w ogóle badź też tylko w trybie CTF. Jedyna rzecz, o której należy pamiętać to, że trafienie w górną część postaci (1/3 hitboxu) jest premiowane podwojonymi obrażeniami, czyli popularnie HeadShotem.
Redeemer
Popularny "Redek" jako super-broń jest wylączona podczas rozgrywek w praktycznie każdym trybie. Jedynie na serverach DM (FFA), jest czasem włączona. Napomknę jedynie, że pierwszy tryb wystrzeliwuje niekierowany pocisk o potwornej sile i zasięgu rażenia, natomiast alternatywny włacza kamerę z pocisku i pozwala przejąć nad nim kontrole. Podczas kierowania pociskiem możemy wciąż się poruszać postacią jednak z oczywistych względów czyli braku wizji jest to mocno utrudnione. "Redek" jest też bardzo wrażliwy na trafienia co przy niezbyt dużej prędkości pozwala go latwo zestrzelić np. snajperką. Najprościej jest jednak wypuścic w jego pobliżu combo z shock'a.
Temat Autor Data  
UT 2004
Kuba 06·12·2003-19:01  
Unreal
Mat 02·12·2004-18:01  
Odp: gg
2 pac 02·11·2004-06:01  
Hmm...
Vito 02·12·2004-20:01  
Odp: No pewnie!
maciejek 02·12·2004-20:01  
Hm...
Vito 02·12·2004-20:01  
Odp: ?!?!?!?!?!?!
maciejek 02·12·2004-20:01  
UT TOURNAMENT GRA JEST WARTA N...
Cpt.Foley(CoD COMAANDO) 31·10·2005-16:01  
Odp: LOL
DziQ 02·12·2006-04:00  


 + DODAJ NOWY TEMAT 




--------------------------------------
Autor: [FPP]Yargoth
Aktualizacja: 05·12·2003 - 07:01



 : DRUKUJ 

     




   


f·p·p · p·r·o·d·u·c·t·i·o·n·s © 2000-2005 f·p·p productions. Skontaktuj się z nami w celu uzyskania dodatkowych informacji.
Przeczytaj reklama z nami, aby dowiedzieć się jak ukierunkować swoje produkty i usługi do graczy.


Dzisiaj jest Piątek · 26 Kwietnia · 2024
Strona wygenerowana w 0.100575 sek.