UT 2004 zawiera wszystkie tryby gry znane z UT 2003 (wraz z dodatkami z BonusPacków) oraz dwa nowe.
Znane tryby:
Deathmatch - klasyczna rzeźnia "każdy na każdego".
Team Deathmatch – rywalizacja dwóch drużyn.
Capture the Flag – dwie drużyny starają się odebrać przeciwnikowi flagę.
Bombing Run – wariacja na temat Footballu Amerykańskiego (dwie drużyny starają się donieść piłkę do bazy przeciwnika i strzelić bramkę).
Double Domination – należy zająć i utrzymać przez dziesięć sekund wszystkie punkty na mapie.
Mutant – jeden z graczy zostaje mutantem, zyskując wszystkie typy broni oraz inne doatki, jednak jego poziom zdrowia wciąż spada a jedynym sposobem na jego regenerację jest zdobywanie fragów.
Last Men Standing - każdy gracz ma limit ilości śmierci. Wygrywa osoba, która pozostanie na mapie jako ostatni żywy gracz.
Invasion – wszyscy gracze jednoczą siły przeciwko hordom stworów kierowanych przez komputer.
Nowe tryby:
Assalut – powrót znanego trybu z UT99. Gracze dzielą się na dwie drużyny – atakującą i broniącą. Jedni muszą wykonać kilka zadań, zadaniem broniących jest im to uniemożliwić. Po zakończeniu jednej tury gracze zamieniają się stronami. Wygrywa ten, kto wykona zadanie szybciej.
Onslaught – Tryb, na który wszyscy czekali. Dwie drużyny dążą do zdobycia jak największej ilości strategicznych punktów, z których każdy otwiera drogę do następnego (a ostatecznie do bazy przeciwnika, gdzie znajduje się reaktor, który należy zniszczyć). W zadaniu pomagają pojazdy oraz kilka nowych typów broni.