f·p·p · u·n·r·e·a·l
http://unreal.fpp.pl


Unreal ED

Wstęp

Witam!
Na początek parę słów wstępu:
  • Poradnika fizycznie nie jestem w stanie od razu napisać od początku do końca, więc będzie sie on ukazywał sukcesywnie, zaczynając od rzeczy najprostszych.
  • Jeśli jesteś raczej osobą niecierpliwą to od razu możesz sobie ten kurs podarować... Robienie map do Unreal-a zajmuje naprawdę tony czasu, a początki są raczej trudne, wiem to sam po sobie...
  • Unreal Editor-a jest już kilka wersji, ale biorąc pod uwagę, że się bardzo nie różnią, będę pisał ten poradnik jak do jednej wersji, a wszelkie rozbieżności między nimi będę opisywał w trakcie lekcji.
  • Chciałbym też dodać, że profesjonalistą nie jestem i wszystkich możliwości edytora nie znam. Sam się jeszcze uczę. Jednak mimo to moja wiedza pozwala na stworzenie w pełni grywalnej mapy.


Aby zacząć swoją zabawę z Unreal Editor-em, trzeba go mieć :)

Spokojnie, jeśli masz jakąś część Unreal-a to i UED też posiadasz. Znajduje się on w katalogu "system" w katalogu gry pod nazwą "UnrealEd.exe". Czyli przykładowa ścieżka dostępu to "c:/gry/ut2003/system/unrealed.exe"

Przed rozpoczęciem pracy, upewnij się, że masz zainstalowane wszystkie łaty (patche) do tej części Unreal-a, do której chcesz tworzyć mapki. Jest to bardzo ważne, gdyż bez nich może się pojawić wiele problemów z pracą z UED.

Trzeba też wziąść pod uwagę, iż praca z UED pochłania sporo zasobów pamięci naszego komputera, dlatego jeśli chcesz pracować z UED wyłącz wcześniej wszystkie programy, a już super będzie jak się kompa zresetuje, przed rozpoczęciem zabawy.

Uwaga!!! W przypadku UT 2003 i UT 2004, aby włączyć UED jest wymagane ustawienie pulpitu w 32 bitowej palecie barw. Inaczej program nie uruchomi się.

Jeśli chcesz zacząć robić mapę to musisz wiedzieć, jak będzie ona wyglądać, trzeba mieć jakiś pomysł, choćby bardzo ogólny, ale samo wyobrażenie o zarysie mapy musi być. Ja osobiście wpadam na pomysły na mapy w wielu najróżniejszych miejscach. Czasem chodząc po prostu po ulicy przyglądam się budynkom, jak są zbudowane, jak mają zrobione okna, w pomieszczeniach przyglądam się jak są zrobione wszelkie drzwi, okna, schody, jak są ozdobione. Może to brzmieć bardzo śmiesznie, ale wierzcie mi - pomaga. Koncepty można też brać z innych gier. Jeśli podoba nam się jakaś lokacja, to czemu nie zrobić jej samemu dodając coś od siebie? Dobrze jest też czasem odpalić samego Unreal-a na jakiejś ciekawej mapce, bez botów i pochodzić po niej i się poprzyglądać, jak są zrobione wszelkie detale. Można się przy tym nieźle zdziwić, jak prosto są niektóre rzeczy wykonane.

Za parę dni pojawią się pierwsze lekcje.

--------------------------------------
Aktualizacja: 05·12·2003 - 18:01




© 2000-2001 f·p·p productions.
http://fpp.pl, [email protected]

Wyrukowano dnia 2024-05-07, 02:42, z 172.70.127.143 (172.70.127.143)
Strona dostępna online pod adresem: http://unreal.fpp.pl/?pl:pages:show:470:::

DRUKUJ | Powrót