Kilka lat temu wielu z nas grając w różnego rodzaju FPP'ki zadawało sobie pytanie: Czemu boty w tego typu grach są takie "głupie"? Producenci UT postanowili to zmienić! Zadbali o inteligencję. Wprowadzili również możliwość ustawiania odpowiedniego poziomu trudności botów w stosunku co do naszych umiejętności. Poniżej znajdują się poziomy trudności botów:
Novice poziom inteligencji: bardzo mały damage: bardzo mały refleks: bardzo mały szybkość: bardzo wolne
Learning poziom inteligencji: mały damage: bardzo mały refleks: mały szybkość: wolne
Average poziom inteligencji: średni damage: mały refleks: mały szybkość: bardzo wolne
Skilled poziom inteligencji: średni damage: normalny refleks: średni szybkość: szybkie
Masterful poziom inteligencji: bardzo duży damage: normalny refleks: duży szybkość: szybkie
Inhuman poziom inteligencji: ogromny damage: normalny refleks: duży szybkość: szybkie
Godlike poziom inteligencji: niewiarygodny damage: bardzo wysoki refleks: bardzo duży szybkość: bardzo szybkie