f·p·p · u·n·r·e·a·l
http://unreal.fpp.pl


Unreal

Historia

30 kwietnia 1998 roku. Wtedy właśnie, po kilku latach prac, w sprzedaży pojawił się tytuł, który miał okazać się jedną z największych gier FPP w historii. Unreal, wydany przez Epic Megagames był produkcją przewyższającą inne pod względem grafiki, zaawansowania technicznego i zastosowanych rozwiązań.

Program szybko podbił serca graczy, stając sie hitem, grą legendą, matką serii Unreal. Oczywiście programiści borykali się podczas jego produkcji z wieloma problemami. Przede wszystkim wymieniany jako główna wada gry - słaby kod sieciowy, poza tym zaawansowanie graficzne poziomów gry wymagało olbrzymiego nakładu pracy i było niesamowicie czasochłonne. Część problemów udało się zniwelować, część niestety została (vide słabiutki tryb multiplayer). Pomimo tego, Unreal był, jest i będzie prawdziwą legendą - bo był świeżym powiewem w grach FPP, wprowadził nowe standardy graficzne. Bo miał w sobie to coś, co przykuwało do monitora na długie godziny. Wspaniała fabuła, wartka akcja, piękne środowisko gry, znakomita grywalność - te wszystkie cechy charakteryzowały Unreal'a. Unikalny edytor poziomów i język skryptowy pozwalały na tworzenie przez graczy z całego świata zupełnie nowych aren zmagań z wrogami. Wiele później wydanych tytułów korzystało z silnika graficznego gry, ponieważ oferował on, jak na swoje czasy, wprost niesamowite możliwości. Sam Unreal doczekał się oficjalnego dodatku, o nazwie Return to Na Pali. W późniejszym terminie do sprzedaży wszedł Unreal Gold, czyli oryginalny Unreal + dodatek. Jeszcze później można było zakupić Totally Unreal, czyli wszystko to co w poprzedniej edycji, a dodatkowo drugą grę z serii - Unreal Tournament.

--------------------------------------
Aktualizacja: 04·12·2003 - 18:01




© 2000-2001 f·p·p productions.
http://fpp.pl, [email protected]

Wyrukowano dnia 2024-05-04, 03:54, z 172.71.254.144 (172.71.254.144)
Strona dostępna online pod adresem: http://unreal.fpp.pl/?pl:pages:show:306:::

DRUKUJ | Powrót